Lördag.

Hej bloggen! Nu har jag lyckats stiga upp, klä på mig och äta morgonmål. Så nu sitter jag här med hundra tankar i huvudet.

Nu har jag börjat fundera vad jag vill bli när jag "blir stor". Måste tänka mig några realistiska yrken. Skådespelare kunde jag aldrig bli, har nämligen lite av scenskräck, haha. Komiker, ja, vad tycker ni N & A, vore det något värt att satsa på? ;D Sångare är det sista jag kunde bli, haha, min sååååångrööööst. Men låtskrivare kunde vara något för mig, har nämligen superlätt att komma på låttexter. Mitt i allt kan det ploppa inspiration i mitt huvud & jag börjar rista ner det. Och voilá, jag har en låt! Men sen att få en melodi med piano ller gittar, ja, det är inte min starka sida. Men har funderat på att börja piano igen.
Modellyrket skulle ju kunna passa mig, för jag har ganska när "drömkroppen". Tycker själv att min kropp är just perfekt för mig, inte för smal eller stor. Men om själva yrket skulle fashinera mig är en annan sak.
Mitt absoluta dröm "yrke" vore att bli elitidrottare. I längdhopp eller 3-steg. Det vore rena rama drömmen min. ♥
Men sen är också inredningsarkitektkur något som en tid har varit frestande. Jag gillar olika tyger och att inreda. Gillar att matcha ihop saker och så. Helt enkelt, jag gillar yrket. Om jag hade ett lite annorlunda rum, med lättflyttade möbler och så, skulle jag nog inreda det pånytt minst en gång i veckan, haha. Men som bäst är det lite svårt att flytta saker, man får leva med det.
Att jobba i en modebutik vore inte så illa det heller. Jag gillar också att mixa & matcha kläder, fastän det inte alltid lyckas så bra, haha. Inte följer jag mode heller som nån galning, jag inspireras av saker & folk runtom mig. Och så läser jag såklart modebloggar och tidingar.
Men jag behöver inte oroa mig, jag har ännu många år framför mig att göra mitt slutliga beslut. Nu har jag beslutat jag jag far ut & springa lite. Puss ♥

//Ida

Do what you want to do, write me a comment ♥
Postat av: Ika

Japp kanske det skulle vara något för dej (: Tyckte så synd om dj nä ingen hadd komma ;(

2008-08-09 @ 10:18:25
URL: http://sminkpose.blogg.se/
Postat av: Ika

Okejj (:

2008-08-09 @ 12:05:24
URL: http://sminkpose.blogg.se/

Skriv en kommentar till mig

Sötnosen heter ♥:
Kom ihåg Mig?

Din e-postadress: (publiceras icke!)

URL/Bloggadress:

Kommentaren din :

Trackback
RSS 2.0
© www.missfrizzy.blogg.se