Torsdag.

Heej !

Hur har er dag varit? Här i mitt huvud är allt riktigt finfint. Första ordentliga snön har täckt jorden. Gud vad allt blir ljusare med ett snötäcke på marken ! Och den härliga stämman snön hämtar med sig. Man kan inte undgå från att tänka på glögg, pepparkakor, julen, nyår och julmusik. Ljudet av snön som knastrar under skorna (som nu rikigt just byts mot stövlar). Det är vinter det !

På tal om glögg, drack årets första igår kväll. Jag som rent sagt hatar glögg. Men just den där känslan av jul får mig att hälla i mig glöggmugg efter glöggmugg. I såna tillfällen glömmer man helt vad/vem man tycker om och bara tar det som känns rätt.

En snabb titt genom mitt fönster berättade att mörkret lagt sig. Tänka sig, att det redan är kolmörkt ute klockan 5. Mysigt på sitt lilla vis, men ändå lite tråkigt. Så mycket man kunde göra ute efter 5, men som inte kan göras p.g.a. mörket. Okej, ingen kan ju direkt gå och ändra på dehär sakerna, så jag slutar gnälla. Vinter skall vara mörk & mysig och sommar skall vara ljus och härlig.

Snart får jag förresten ta och dumpa min läderrock också, vädret säger till mig att den börjar bli för kall. Tur nog införskaffade jag förra året en riktigt fin, brun vinterrock. Den med fluffsiga mössan och fluffsiga halsduken och min vinter är räddad.

Ja, skulle ju sådär allmänt också berätta om min dag. Hussaförhör. Engelska. Mat. Modda. Ja, och före moddan skedde ju lite saker. När jag & Sofia skulle upp till C-trappan började brandlarmet tjuta. Vi blev först i panik, men när vi såg att ingen annan ens rörde på sig så intalade vi oss själva att det bara var någon (dumma) skämt. Men sen plötsligt går alla ändå raskt ner & vi följer efter. Vaktmästaren (?) springer som en dåre och vi tvingas fara ut i snön. Ja, inte hade vi ytterkläder, bara skor på fötterna. Någon stackare hade komit direkt från gympan och sprang där i snön barfota, med shorts & t-skjorta. Så vi skall ju inte gnälla att vi hade kallt. Så alla måste till ängen, på motsatta sidan från skolan sett. Brandbilen susar förbi, följd av en polisbil. vi börjar redan bli asrädda, när någon berättar att det bara varit damm i nåt av brandlarmen. Vi suckade av lättnade, men på samma gång var det lite irriterande. Efteråt skattade vi nog till hela saken.

Nu borde jag börja fixa på mitt & Sofias lilla projekt i biologin. Stackmyran var det !

Ciao ♥

//Ida

Do what you want to do, write me a comment ♥
Postat av: Ika <3

Bra .

2008-11-20 @ 17:48:57
URL: http://sminkpose.blogg.se/

Skriv en kommentar till mig

Sötnosen heter ♥:
Kom ihåg Mig?

Din e-postadress: (publiceras icke!)

URL/Bloggadress:

Kommentaren din :

Trackback
RSS 2.0
© www.missfrizzy.blogg.se